hovslagare idag..

Red Max igår tillsammans med mamma och Sanni,detta var nog den lugnaste ridturen för Sanni hittills! Max och Sanni gick jämsides och verkade tävla om vem som gick bäst=)
Max börja verkligen lossna!

Klättrade med tyngd idag på Chaplin hahahaha han är så rolig! Jag hörde ett konstigt ljud och märkte att Chaplin såg lite missnöjd ut..så jag stannade för att höra vad det var..men det var helt tyst när jag stannade så jag fortsatte men då kom det tillbaka.
När jag vände mig om så såg jag nästan ett stort träd som satt fast i Chaplins svans...det hade nog suttit där ett tag. Då när jag hade upptäckt det blev ju Chaplin väldigt orolig för innan trodde han att jag hade satt dit det först..men nu när han upptäckte att det inte alls skulle vara där blev han väldigt olycklig över att "trädet" var där...haha hans min var obeskrivlig=)
Fick hoppa av och ta bort grenen, sen upp igen=)

Sen kom hovis och slog på en tappsko på Chappe..skönt nu kan vi ge oss ut på grusvägarna igen!
tappat ena skon, hovarna är ännulite långa men det kommer ta lite tid innan dom kommer bli i sin rätta form. Man ser at skon ligger lite längre bak, där ska tån vara sen. Ser lite konstigt ut nu..ska bli spännande att se skillanden efter ett tag.
Under höger fram, tyvär tog jag bilden så att man inte ser att skon slutar lite längre bak för att han ska få en rullning.
Vänster bak hov...lite mörkt dock

Blev inga bilder på nyskodda hoven woops=) det tar vi nästa gång=)

Kommentarer
Postat av: Cindy

Man ser det ganska bra att skon "stannar" innan tån på 1:a bilden och plus att skon ser lite annorlunda ut på 2:a bilden, den verkar inte vara lika rund som en vanlig eller ser jag dåligt?

2009-12-08 @ 22:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0