hej hopp

Lugna Max har varit så duktig med tempoväxlingar idag trotts en heltokig Sanni bakom sig. Var helt cool med att hon halvgalopperade och flåsade han i rumpan. Fick till bra trav med långa tyglar och lågt huvud försökte korta traven och stegvis gick det bra även skritten. Han blir lite ristig med huvudet när det börjar krävas något extra men inte alls mycket kanske bara två gånger.
Sanni som mamma red på lyckades lugna ner sig i slutet,för henne gick träningen ut på att kunna hålla sig bakom en annan häst... fast precis innan stallet fick hon gå om och "vinna" över Max.Men han ville ända bara stå still, för godis vankades.
Jag hoppas detta milda väder håller i sig helt perfekt att rida nu! Imorgon blir det färd med Chaplin, vi ska över blasket och ta oss en ny runda vi inte ridit på länge. SJÄLVA,har ju inte ridit själv på månader!! Känns ju bra att Chaplin är så lugn nu...NOT..haha jaja men det går nog bra! Vi ska bara ta det lugnt.

Chicos hovar var som igår, har hittat lite på andra hoven oxå,men inte alls lika mycket!

På söndag kommer nya hovis,jag är lite skepptikst men visst jag kan pröva,men han ska minsan förhöras. Våran gamla hovslagare var super,dock så himla svår att få tag i, så därför bytte mamma nu när jag var iväg. Jaja är jag inte nöjd med han så ringer jag gamla hovis, för han är riktigt bra!
Max vill inte vara med på bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0