okej...

kort press då av mina galningar

Sanni Moon travare född -89 Piggast av dom alla, en häst man inte sätter vem som helst på,just nu rider min mamma denna bestämda dam med mycket spring i benen mest. Haft henne sen hon var fyllda nio...jag var 14..oj vilka ridturer vi har gjort. Är med på allt, på en distanstävling är hon cool lugn tills start...älskar att hoppa i skogen, blir låtsasrädd för att få upp farten=)

Chico
shettland/welsh cob född -97 Busen som ingen trodde skulle bli ridhäst av...men efter blod svett och tårar så är han en pärla..mot mig och mamma=) Han får man aldrig låta stå, blir hemsk att hantera då... Kan öppna dörrar,putta i en i diken, gå i trappor,simmar, smart ponny som även är smidig och älskar att arbeta! Kan dricka saft ur kopp=)

Dessa pojkar tillbringade sina dagar i en hage utan att någon ens borstade dom tills dom var 7 och 8år..sen fick jag hem dom,då började derasnya liv. Det har varit allt från att ta av och på grimma, verka hovar, lära sig stå i stallgången och sitta upp! Men tack och lov helt underbara!

Max Speed travare/arab född -96 Är en väldigt bestämd herre (storebror ju), som är misstänksam mot allt nytt, det är ju roligare så=) Känslig och underbar i ridning när man har ett samarbete..testar gärna lite ibland. Vill att allt ska gå snabbt, speciellt när det gäller mat... Dock i stallgången får man gärna stå stilla länge och bara mysa.

Chaplin travare/arab född -97 Lillebror som han är så är han lite ängsligare..och älskar att reta andra hästar=) Han är en ponny i storhästformat, klättrar på stenmurar, sprallar och brallar, badar, puttar, trixar..men han menar alltid väl. Han har stora steg och är mycket häst att samla..men ack så underbat när dom öonblicken kommer!

Ja det är mina hästar det...mestadels kommer det nog stå om dom två sistnämnda, då jag rider dom mest. Där vi är idag är i mitt i en fartfylld resa, där vi utvecklas hela tiden. Ja har precis kommit hem från Australien efter en lång tid, så nu ska rostet bort och vi hoppas på öppnor och slutor.
Ridningen är inriktad mot akademiskt och en mix av somkommer i våran väg.
Just nu är det halter och tempoväxlingar i skritt och trav som gäller. Vi går sakta men säkert framåt=)

Ett välkomstbett av den betsämda damen...dock såg det värre ut för en vecka sen..woops..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0