pissigt väder..

med regn och blåst men vi tog oss ut idag jag och Chappe. Han var lugn trots oväder och att han var själv, dock tog vi lite för mycket trav mitt fel...men han var rätt ok ändå..det är det där jäkla huvudet som åker upp och jag vet att jag måste köra mycket skritt. Men ibland när han är lite väl sprallig så lyssnar han inte, har bytt ner tyglen på bettet efter våran ridtur så jag få se hur det fungerar nästa gång. Det blir lite skarpare,så jag slipper ta i han för mycket.
I överlag så var han helt undebar idag..mycket att jobba påmen vi kommer dit!
bästa bettet=)

tvättat Max svans idag..lite renare..blir nog potatismjöl som måste inhandlas. Tvättade även karlederna på han, då han har inget hår alls där bak och man ser hans lilla rosa hud blir lätt mugg i lera..
man ser hur kännslig han är!

Annars så står hästarna inne i natt, då väder och vind var skit, Sanni är lycklig då hon gärna skulle stå inne hela året. Så imrgon blir det första mockningen..usch hoppas vädret blir fint sen igen, tror på den här veckan ut..men sedan så vet man aldrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0